Regulamin organizacyjny
XMLTreść
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W TUCHOLI
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tucholi określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania organów poradni, pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracji i obsługi.
§ 2
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
Poradni - należy przez to rozumieć Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Tucholi, zwaną dalej ,,Poradnią".
Dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Poradni w Tucholi.
Radzie - należy przez to rozumieć Radę Pedagogiczną Poradni w Tucholi.
Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Poradni w Tucholi.
§ 3
1. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tucholi jest oświatową jednostką budżetową, dla której organem prowadzącym jest Powiat Tucholski.
2. Nadzór pedagogiczny pełni Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty.
3. Poradnia nie posiada osobowości prawnej.
4. Poradnia mieści się w Tucholi, na ulicy Piastowskiej 30.
§ 4
1. Poradnia działa na podstawie:
a. Ustawy o Systemie Oświaty.
b. Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno- pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
c. Statutu Poradni.
d. Niniejszego regulaminu.
e. Innych regulaminów i instrukcji wewnętrznych.
2. Zasady gospodarki finansowej Poradni określa:
a. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Finansach Publicznych ( Dz. U. nr 157, z poz. 1240 z późn. zmianami.
b. Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zmianami ).
3. Obsługę księgową Poradni prowadzi Powiatowy Zakład Obsługi w Tucholi.
ROZDZIAŁ II
Organizacja poradni
§ 1
1. Całokształtem działalności Poradni kieruje dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność.
2. Stanowisko dyrektora Poradni powierza organ prowadzący.
3. Dyrektor reprezentuje Poradnię na zewnątrz.
4. W Poradni zatrudnia się pedagogów, psychologów, logopedów, pracowników administracji i obsługi.
5. Wszyscy pracownicy, zarówno pedagogiczni, jak i administracji oraz obsługi podlegają bezpośrednio dyrektorowi Poradni, który jest ich pracodawcą w rozumieniu przepisów Karty Nauczyciela, Kodeksu Pracy oraz Ustawy o pracownikach samorządowych.
§ 2
1. Struktura podległości w zakresie pedagogicznym:
DYREKTOR
LOGOPEDZI PSYCHOLODZY PEDAGODZY
2. Struktura podległości w zakresie administracji i obsługi:
DYREKTOR
Referent ds. administracji Pracownik gospodarczy
ROZDZIAŁ III
Organa Poradni, ich zadania i kompetencje
§1
Organami poradni są:
a) Dyrektor Poradni.
b) Rada Pedagogiczna.
§2
Zadania i kompetencje dyrektora Poradni
1. Zadania i kompetencje dyrektora Poradni określa szczegółowo Statut Poradni.
2. Dyrektor Poradni w szczególności:
a) kieruje działalnością Poradni i reprezentuje ją na zewnątrz;
b) sprawuje nadzór pedagogiczny na zasadach określonych w odrębnych
przepisach w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w Poradni;
c) współdziała z organem nadzorującym Poradnię oraz organem
prowadzącym, realizuje ich zalecenia, wnioski i uchwały;
d) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej Poradni podjęte w ramach jej
kompetencji stanowiących;
e) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Poradni
( zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną ) i ponosi
odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także
organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi
Poradni;
f) odpowiada za właściwą organizację i przebieg zadań Poradni;
g) zatrudnia i zwalnia pracowników poradni;
h) organizuje kontrole wewnętrzne;
i) dokonuje oceny pracy pracowników;
j) przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i innym pracownikom poradni;
k) występuje z wnioskami - po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej - w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników Poradni;
l) zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony;
ł) sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno - gospodarczą Poradni;
m) organizuje i nadzoruje kancelarię Poradni;
n) nadzoruje prawidłowość prowadzenia dokumentacji przez
pracowników oraz prawidłowe wykorzystywanie druków Poradni;
o) organizuje przeglądy techniczne budynku Poradni oraz prac
konserwacyjno-remontowych;
p) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
3. Dyrektor Poradni podpisuje w szczególności:
a) zarządzenia;
b) pisma adresowane do instytucji szkolnych i pozaszkolnych;
c) umowy o pracę, świadectwa pracy i opinie o pracy;
d) oceny pracy pracowników pedagogicznych;
e) wnioski o nagrody i odznaczenia dla pracowników pedagogicznych;
f) projekt planu finansowego i zatwierdzone plany finansowe Poradni;
g) raporty, sprawozdania finansowe;
h) delegacje i skierowania.
§3
Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej
1. Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej określone są w Regulaminie Rady Pedagogicznej Poradni.
2. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Poradni realizującym zadania statutowe.
3. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor Poradni.
4. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
a) zatwierdzanie planów pracy Poradni;
b) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego pracowników;
c) przygotowanie projektu zmian w statucie i uchwalenie ich;
d) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów
pedagogicznych w Poradni.
5. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
a) organizację pracy Poradni na dany rok szkolny;
b) projekt planu finansowego Poradni;
c) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
d) propozycje dyrektora Poradni w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć diagnostycznych i terapeutycznych;
e) propozycje dyrektora Poradni dotyczące kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w poradni.
ROZDZIAŁ IV
Pracownicy pedagogiczni, ich zadania i kompetencje
1. Pracownikami pedagogicznymi Poradni są:
a) Pedagodzy;
b) Psycholodzy;
c) logopedzi.
2. Prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych określa Karta Nauczyciela.
3. Pracownik pedagogiczny w szczególności:
a) wykonuje zadania wynikające ze Statutu Poradni i ponosi pełną odpowiedzialność za jakość i wyniki swojej pracy;
b) ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci;
c) zabezpiecza prawidłowy przebieg procesów diagnostycznych, terapeutycznych, doradczych i innych wynikających z podejmowanych zadań;
d) dba o sprzęt poradni w tym szczególnie o narzędzia diagnostyczne;
e) systematycznie doskonali swoje umiejętności zawodowe.
4. Zadania i czynności poszczególnych pracowników regulują zakresy czynności, zawarte w aktach osobowych.
ROZDZIAŁ V
Pracownicy administracji, ich zadania i kompetencje
1. W celu realizacji zadań administracyjnych w Poradni tworzy się samodzielne stanowisko referenta ds. administracji.
2. Zadania i czynności realizowane na stanowisku, o którym mowa w ust.1 reguluje zakres czynności pracownika umieszczony w jego aktach osobowych.
3. Prawa i obowiązki w/w pracownika, reguluje Ustawa o pracownikach samorządowych.
ROZDZIAŁ VI
Pracownicy obsługi, ich zadania i kompetencje
1. W poradni zatrudniony jest pracownik gospodarczy.
2. Zadania i czynności szczegółowe realizowane na stanowisku, o którym mowa w ust.1 reguluje zakres czynności pracownika zawarty w jego aktach osobowych.
3. Prawa i obowiązki w/w pracownika reguluje Kodeks Pracy.
ROZDZIAŁ VII
Tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
1. Poradnia prowadzi rejestr skarg i wniosków, znajdujący się w sekretariacie.
2. Pracownik sekretariatu udostępnia w/w rejestr klientom Poradni a następnie sporządza notatkę służbową, którą niezwłocznie przekazuje dyrektorowi Poradni.
3. W razie potrzeby, na żądanie klienta pracownik sekretariatu umawia klienta z dyrektorem Poradni na określony termin.
4. Skargi i wnioski rozpatruje dyrektor.
ROZDZIAŁ VIII
Zastępstwa w czasie nieobecności w pracy
1. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony przez niego pracownik.
2. Zastępstwa pracowników pedagogicznych ustala dyrektor Poradni wg potrzeb.
3. Osoba zastępowana ma obowiązek przekazania osobie zastępującej wykazu spraw do załatwienia z niezbędnymi środkami [ klucze, materiały, wytyczne itp. ], tak, aby nie uległ zakłóceniu normalny tok pracy.
4. Osoba pełniąca zastępstwo jest zobowiązana niezwłocznie po powrocie osoby zastępowanej przekazać jej informacje o wszystkich istotnych sprawach i decyzjach, które zostały podjęte podczas pełnienia zastępstwa.
ROZDZIAŁ IX
Zasady podpisywania, znakowania oraz obiegu dokumentów i korespondencji. Postępowanie z pieczęciami i stemplami.
1. Szczegółowe zasady podpisywania pism i obiegu dokumentów ustala obowiązująca w Poradni Instrukcja Kancelaryjna.
2. Organa oraz pracownicy Poradni używają w korespondencji oznaczeń określonych w Instrukcji Kancelaryjnej zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
3. Poradnia prowadzi rejestr pieczęci i stempli.
4. Pracownicy, którym przydzielono pieczecie i stemple są bezpośrednio odpowiedzialni za właściwe ich użytkowanie i zabezpieczenie podczas pracy oraz po godzinach pracy.
5. Pracownicy są zobowiązani do niezwłocznego zgłoszenia dyrektorowi Poradni zagubienia pieczęci lub stempla.
6. Pieczęcie i stemple całkowicie zużyte lub zdezaktualizowane i zbędne podlegają komisyjnemu, protokolarnemu zniszczeniu.
ROZDZIAŁ X
Organizacja pracy
1. Szczegółowe zasady organizacji pracy i porządku pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki określa obowiązujący w Poradni Regulamin Pracy.
2. Poradnia jest placówką nieseryjną.
3. Organizację zajęć w danym roku szkolnym opracowuje dyrektor a zatwierdza organ prowadzący.
4. Organizację pracy w Poradni określa tygodniowy rozkład zajęć określany corocznie w planie pracy poradni.
ROZDZIAŁ XI
Planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej
1. Planowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej w Poradni przebiega zgodnie z obowiązującym regulaminem kontroli zarządczej.
2. Planowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej w obszarze działalności pedagogicznej Poradni przebiega zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego.
ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe
§ 1
Zmiana Regulaminu Organizacyjnego wymaga zachowania formy i trybu przewidzianego dla jego ustalenia.
§ 2
Regulamin Organizacyjny poradni wchodzi w życie w dniu określonym Uchwałą Zarządu Powiatu Tucholskiego.