W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Regulamin organizacyjny

XML

Treść

REGULAMIN  ORGANIZACYJNY
 
PORADNI  PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W TUCHOLI
 

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1

Regulamin organizacyjny Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tucholi określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania organów poradni, pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracji i obsługi.

§ 2

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
Poradni - należy przez to rozumieć Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Tucholi, zwaną dalej ,,Poradnią".
Dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Poradni  w Tucholi.
Radzie - należy przez to rozumieć Radę Pedagogiczną Poradni  w Tucholi.
Regulaminie -  należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Poradni w Tucholi.

§ 3

1.     Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tucholi jest oświatową jednostką budżetową, dla której organem prowadzącym jest Powiat Tucholski.
2.     Nadzór pedagogiczny pełni Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty.
3.     Poradnia nie posiada osobowości prawnej.
4.     Poradnia mieści się   w Tucholi,  na ulicy Piastowskiej 30.

§ 4

     1. Poradnia działa na podstawie:
     a. Ustawy o Systemie Oświaty.
     b. Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno- pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
    c. Statutu Poradni.
    d. Niniejszego regulaminu.
    e. Innych regulaminów i instrukcji wewnętrznych.
     2. Zasady gospodarki finansowej Poradni określa:
    a. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Finansach Publicznych ( Dz. U. nr 157, z poz. 1240 z późn. zmianami.
    b. Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości  ( tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zmianami ).
    3. Obsługę księgową Poradni prowadzi  Powiatowy Zakład Obsługi w  Tucholi.

ROZDZIAŁ II
Organizacja poradni
§ 1

   1. Całokształtem działalności Poradni kieruje dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność.
  2. Stanowisko dyrektora Poradni powierza organ prowadzący.
  3. Dyrektor reprezentuje Poradnię na zewnątrz.
  4. W Poradni zatrudnia się pedagogów, psychologów, logopedów, pracowników administracji i obsługi.
 5.  Wszyscy pracownicy, zarówno pedagogiczni, jak i administracji oraz obsługi podlegają bezpośrednio dyrektorowi Poradni, który jest ich  pracodawcą w rozumieniu przepisów Karty Nauczyciela, Kodeksu Pracy oraz Ustawy o pracownikach samorządowych.

§ 2

1.     Struktura podległości w zakresie pedagogicznym:
 

DYREKTOR

LOGOPEDZI                    PSYCHOLODZY                   PEDAGODZY

2.     Struktura podległości w zakresie administracji i obsługi:
 

DYREKTOR
 
 
Referent ds. administracji            Pracownik gospodarczy

ROZDZIAŁ III
Organa Poradni, ich zadania i kompetencje
§1

Organami poradni są:
a)     Dyrektor Poradni.
b)    Rada Pedagogiczna.

§2

Zadania i kompetencje dyrektora Poradni
1.     Zadania i kompetencje dyrektora Poradni określa szczegółowo Statut Poradni.
2.     Dyrektor Poradni w szczególności:
   a)  kieruje działalnością Poradni i reprezentuje ją na zewnątrz;
   b) sprawuje nadzór pedagogiczny na zasadach określonych w odrębnych     
       przepisach  w stosunku do nauczycieli  zatrudnionych w Poradni;
  c)  współdziała z organem nadzorującym Poradnię oraz organem
       prowadzącym, realizuje ich zalecenia, wnioski i uchwały;  
  d) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej Poradni  podjęte w ramach jej
               kompetencji stanowiących;

   e) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Poradni
               ( zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną ) i ponosi  
               odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także   
               organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi  
               Poradni;
 
           f)  odpowiada za właściwą organizację i przebieg zadań Poradni;
 
           g) zatrudnia i zwalnia pracowników poradni;
           h) organizuje kontrole wewnętrzne;
 
           i) dokonuje oceny pracy  pracowników;
 
           j) przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i innym pracownikom poradni; 
          k) występuje z wnioskami - po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej - w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli  oraz pozostałych pracowników Poradni;
 
           l)  zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony;
 
           ł)   sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno - gospodarczą Poradni;
 
          m) organizuje i nadzoruje kancelarię Poradni; 
 
          n)  nadzoruje prawidłowość prowadzenia dokumentacji przez
              pracowników oraz prawidłowe wykorzystywanie druków Poradni;
 
          o)  organizuje przeglądy techniczne budynku Poradni oraz prac    
              konserwacyjno-remontowych;
 
          p)  wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
 
     3. Dyrektor Poradni podpisuje w szczególności:
          a)  zarządzenia;
          b)  pisma adresowane do instytucji szkolnych i pozaszkolnych;
          c)  umowy o pracę, świadectwa pracy i opinie o pracy;
          d)  oceny pracy pracowników pedagogicznych;
          e)  wnioski o nagrody i odznaczenia dla pracowników pedagogicznych;
          f)  projekt planu finansowego i zatwierdzone plany finansowe Poradni;
          g)  raporty, sprawozdania finansowe;
          h)  delegacje i skierowania.

§3

Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej
 
1.     Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej określone są w Regulaminie Rady Pedagogicznej Poradni.
 
2.     Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Poradni realizującym  zadania statutowe.
 
3.   Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor Poradni.
 
   4. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
       a)  zatwierdzanie planów pracy Poradni;
       b)  ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego pracowników;
       c)  przygotowanie projektu zmian w statucie i uchwalenie ich;
       d)  podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów
            pedagogicznych w Poradni.
 
   5. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
       a) organizację pracy Poradni na dany rok szkolny;
       b) projekt planu finansowego Poradni;
       c) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
d)    propozycje dyrektora Poradni w sprawie przydziału nauczycielom  stałych    prac   i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć diagnostycznych i terapeutycznych;
      e)  propozycje dyrektora Poradni dotyczące kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w poradni.
 

ROZDZIAŁ IV
Pracownicy pedagogiczni, ich zadania i kompetencje

1.     Pracownikami pedagogicznymi Poradni są:
a)     Pedagodzy;
b)    Psycholodzy;
c)     logopedzi.
 
 
2.     Prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych określa  Karta Nauczyciela.
 
3.     Pracownik pedagogiczny  w szczególności:
         a)  wykonuje zadania wynikające ze Statutu Poradni i ponosi pełną odpowiedzialność za jakość i wyniki swojej pracy;
         b) ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci;
         c)  zabezpiecza prawidłowy przebieg procesów diagnostycznych, terapeutycznych, doradczych i innych wynikających z podejmowanych  zadań;
        d)  dba o sprzęt poradni w tym szczególnie o narzędzia diagnostyczne;
        e)  systematycznie doskonali swoje umiejętności zawodowe.
 
4.     Zadania i czynności poszczególnych pracowników regulują zakresy czynności, zawarte w aktach osobowych.

ROZDZIAŁ V
Pracownicy administracji, ich zadania i kompetencje
 

1.      W celu realizacji zadań administracyjnych w Poradni tworzy się samodzielne stanowisko referenta  ds. administracji.
2.     Zadania i  czynności realizowane na stanowisku, o którym mowa w ust.1  reguluje zakres czynności pracownika umieszczony w  jego aktach osobowych.
3.     Prawa i obowiązki w/w pracownika,  reguluje Ustawa o pracownikach samorządowych.

ROZDZIAŁ VI
Pracownicy obsługi, ich zadania i kompetencje
 

1.     W poradni zatrudniony jest pracownik gospodarczy.
2.     Zadania i czynności  szczegółowe realizowane na stanowisku, o którym mowa w ust.1 reguluje zakres czynności pracownika zawarty w jego aktach osobowych.
3.     Prawa i obowiązki w/w pracownika reguluje Kodeks Pracy.

ROZDZIAŁ VII
Tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

 1.     Poradnia prowadzi rejestr skarg i wniosków, znajdujący się w sekretariacie.
 
2.     Pracownik sekretariatu udostępnia w/w rejestr klientom Poradni  a następnie  sporządza notatkę służbową, którą niezwłocznie przekazuje dyrektorowi Poradni.
 
3.     W razie potrzeby, na żądanie klienta pracownik sekretariatu umawia klienta z dyrektorem Poradni na określony termin.
 
4.     Skargi i wnioski rozpatruje dyrektor.

ROZDZIAŁ VIII
Zastępstwa w czasie nieobecności w pracy
 

1.     Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony przez niego pracownik.
 
2.     Zastępstwa pracowników pedagogicznych ustala dyrektor Poradni wg potrzeb.
 
3.     Osoba zastępowana  ma obowiązek przekazania osobie zastępującej wykazu spraw do załatwienia  z niezbędnymi środkami [ klucze, materiały, wytyczne itp. ], tak, aby nie uległ zakłóceniu normalny tok pracy.
 
4.     Osoba pełniąca zastępstwo jest zobowiązana niezwłocznie po powrocie osoby zastępowanej przekazać jej informacje o wszystkich istotnych sprawach i decyzjach, które zostały podjęte podczas pełnienia zastępstwa.

ROZDZIAŁ IX
Zasady podpisywania, znakowania oraz obiegu dokumentów i korespondencji. Postępowanie z pieczęciami i stemplami.
 

1.     Szczegółowe zasady podpisywania pism i obiegu dokumentów ustala obowiązująca w Poradni Instrukcja  Kancelaryjna.
 
2.     Organa oraz pracownicy Poradni używają w  korespondencji oznaczeń określonych w Instrukcji Kancelaryjnej  zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
 
3.     Poradnia prowadzi  rejestr pieczęci i stempli.
 
4.     Pracownicy, którym przydzielono pieczecie i stemple są bezpośrednio odpowiedzialni za właściwe ich użytkowanie i zabezpieczenie podczas pracy oraz po godzinach pracy.
 
5.     Pracownicy są zobowiązani do niezwłocznego zgłoszenia dyrektorowi Poradni zagubienia pieczęci lub stempla.
 
6.     Pieczęcie i stemple całkowicie zużyte lub zdezaktualizowane i zbędne podlegają komisyjnemu, protokolarnemu zniszczeniu.

ROZDZIAŁ X
Organizacja pracy
  

    1. Szczegółowe zasady organizacji pracy i porządku pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki określa obowiązujący w Poradni Regulamin Pracy.
 
    2. Poradnia jest placówką nieseryjną. 
 
3. Organizację zajęć w danym roku szkolnym  opracowuje dyrektor  a zatwierdza organ prowadzący.
 
    4.  Organizację pracy w Poradni określa tygodniowy rozkład zajęć określany corocznie w planie pracy poradni.

   
ROZDZIAŁ XI
Planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej
 

1.     Planowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej w Poradni przebiega zgodnie z obowiązującym regulaminem kontroli zarządczej.
 
2.     Planowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej w obszarze działalności  pedagogicznej Poradni przebiega zgodnie z planem nadzoru  pedagogicznego.

ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe
 
§ 1
 

Zmiana Regulaminu Organizacyjnego wymaga zachowania formy i trybu przewidzianego dla jego ustalenia. 

§ 2

Regulamin Organizacyjny poradni wchodzi w życie  w dniu określonym Uchwałą Zarządu Powiatu Tucholskiego.